Aneks nr 2/2024 z dnia 24 września 2024 r.
do „Regulaminu porządku domowego w Spółdzielni Mieszkaniowej w Nowym Mieście Lubawskim” (dnia 14.09.2009r.) wprowadzony Uchwałą Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej nr 16/09/2024 r. z dnia 24.09.2024 r., obowiązujący od dnia 01.10.2024 r.
Dział III w § 11 wprowadza się ust. 31 i ust 32
„3.1 W przypadku, gdy przynajmniej 70% użytkowników lokali z danego budynku wyrazi w formie pisemnej wolę zlecenia sprzątania klatki schodowej ( w zakresie wymienionym w ust.3 niniejszego paragrafu) firmie zewnętrznej za pośrednictwem Spółdzielni ( ze wskazaniem wysokości miesięcznej opłaty przypadającej na mieszkanie), Zarząd SM obowiązany jest zawrzeć umowę z wybranym podmiotem zewnętrznym świadczącym te usługi porządkowe, zaś kosztami z tego tytułu obciążyć wszystkich użytkowników lokali (w tym budynku) w miesięcznej opłacie mieszkaniowej, niezależnie od tego, czy wyrazili oni wcześniej zgodę na powyższe. W przypadku zawarcia takiej umowy wszyscy użytkownicy lokali danego budynku nie będą mieli obowiązku wywiązywania się we własnym zakresie z czynności sprzątania na bieżąco, o których mowa w ust. 3 paragrafu 11 niniejszego regulaminu. Rezygnacja z formy odpłatnego zlecenia za pośrednictwem Spółdzielni sprzątania klatki schodowej następuje w sytuacji pisemnej rezygnacji z tych usług przez ponad 50% użytkowników lokali w danym budynku. Wówczas, Zarząd SM wypowie uprzednio zawartą umowę w przedmiocie sprzątania klatki schodowej i po jej rozwiązaniu zastosowanie będą miały zasady utrzymania czystości na klatkach schodowych uregulowane w ust. 3 paragrafu 11 niniejszego regulaminu.”
„3.2 Wysokość miesięcznej opłaty przypadającej na lokal za świadczenie usługi sprzątania w danym budynku może ulec zmianie po podjęciu decyzji przez Zarząd SM na pisemny wniosek Wykonawcy tych usług, ale nie częściej niż raz w roku. Zmiana wynagrodzenia winna wynikać z uwarunkowań makroekonomicznych ( np. z wysokości wskaźnika wzrostu cen towarów i usług za poprzedni rok kalendarzowy wg publikacji GUS, wzrostu minimalnego wynagrodzenia w kraju) oraz daty od kiedy obowiązuje dotychczasowe wynagrodzenie. O proponowanej zmianie Spółdzielnia poinformuje użytkowników lokali w danej nieruchomość z trzymiesięcznym wyprzedzeniem przed planowaną datą wprowadzenia podwyższonej opłaty. W sytuacji, gdy ponad 50% użytkowników lokali w danej nieruchomości sprzeciwi się w formie pisemnej proponowanej zmianie wysokości opłaty miesięcznej, będzie to traktowane jako rezygnacja z usługi, o której mowa w ust. 31 niniejszego paragrafu.
tel. , fax. 56 47 426 80
13-300 Nowe Miasto Lubawskie
ul. Grunwaldzka 11A
Spółdzielnia Mieszkaniowa
Nowe Miasto Lubawskie